TRAVEL: Porto

21:11



Terug van weggeweest!

Sinds een paar dagen ben ik terug van Porto en het was geweldig. Het gezelschap was fijn en het land was nog fijner. En hoe vriendelijk zijn Portugezen!? We waren nog maar een halfuurtje in Porto, vonden ons hotel niet en werden direct aangesproken door een man met de vraag of hij ons kon helpen. 
Porto is een prachtige stad en heeft me nieuwsgierig gemaakt naar de rest van Portugal. We waren er van zondag tot en met woensdag, dus niet zo lang maar lang genoeg om toch de meest boeiende dingen te zien. 

Zoals eerder gezegd heb ik onze reis geboekt met Travelbird. Het was de eerste keer dat ik op reis ging met een reis georganiseerd door iemand anders. Best wennen maar het was dik in orde. Als ik echt een puntje van kritiek moet geven, zijn het de vlieguren. Die waren best lastig waardoor je vaak al een halve dag kwijt was. Maar dat is nu eenmaal zo als je een goedkope reis boekt natuurlijk, dan krijg je de goedkope vlieguren.

Ik wil jullie graag een aantal foto's laten zien van onze korte vakantie in Porto.


Gepakt en gezakt, klaar om onze vlucht te nemen!


We zijn maandagochtend naar een plaatselijk marktje geweest. Naar onze verbazing was het daar nog erg rustig gezien de markt al open was van 7u. Wat ons opviel, is dat de markt daar onderverdeeld was. Er was een rij met viskraampjes, de rij daarnaast waren allemaal fruit- en groentenkraampjes, daarnaast souvenirkraampjes en op elke hoek waren bloemisten.




Prachtig uitzicht vanop de toren.



Toen ik dit uitzicht zag, was het erg verleidelijk om mijn terugvlucht te annuleren. 


De Ponte Luis I.


Het plaatselijk winkelcentrum.


Het openbaar vervoer in Porto bestond uit van die leuke antieke trams, super leuk om te zien!

Dit waren mijn (mooiste) foto's van Porto. Ondanks dat we er maar een korte tijd waren, heb ik me enorm geamuseerd. Ik ben zeker van plan om terug te gaan en het land verder te ontdekken, maar dan voor een langere tijd. Misschien een autootje huren. We wilden nog graag langs de Douro Vallei maar dat was nogal ver, zeker een dik uur rijden en zonder vervoer moet je dan met een toeristendienst gaan. Maar dat loopt nogal snel op en vind ik persoonlijk ook niet fijn omdat je dan niet kan kiezen wanneer je gaat, hoe lang je blijft, wat je ziet, ...


Zijn jullie al in Portugal geweest? Zo ja, naar waar?

You Might Also Like

1 reacties